W poniedziałek, 9 listopada, w siedzibie Fundacji Pokolenia odbyło się spotkanie grupy eksperckiej złożonej z uczniów, rodziców i nauczycieli reprezentujących szkoły biorące udział w projekcie „Monitoring praw uczniowskich w szkołach obszaru nadwiślańskiego”. Rozpoczął się on wywiadami i badaniami przeprowadzonymi w szkołach w maju i czerwcu – teraz nadszedł czas na przyjrzenie się wnioskom płynącym z diagnozy i wypracowanie pomysłów na to, jak na podstawie tych wniosków zmienić to, co na płaszczyźnie praw uczniów zmienić w szkołach należy.

 Tak o projekcie mówią jego pomysłodawcy i realizatorzy:

„Nasze działania mają doprowadzić do wypracowania narzędzi, paktów, zestawu dobrych praktyk, nie tylko dla szkół uczestniczących w projekcie, ale także innych, które podobne standardy mogłyby wprowadzić u siebie, oraz powstania publikacji zawierającej efekty naszych prac, którą otrzymają szkoły z badanego obszaru; będzie ona także dostępna w formie elektronicznej.

Naszym głównym celem jest poprawa sytuacji praw uczniów, nie tylko w badanych szkołach, ale także, w dalszej perspektywie, zmiany systemowe.

.Ważnym efektem podjętych działań będzie wzmocnienie aktywnych postaw młodzieży - szczególnie zaangażowania jej w działania szkoły i lokalnego środowiska. Poprzez to wzrośnie poczucie odpowiedzialności za siebie, szkołę, najbliższe otoczenie.”

Następny etap – Okrągłe Stoły i stworzenie paktów, które zostaną zawarte przez wszystkie strony zaangażowane w sprawy praw uczniów (uczniów, nauczycieli, rodziców, dyrekcję).

W pracach grupy udział wzięli: przewodniczący Samorządu Uczniowskiego, Kacper Szabłowski, i Michał Romanowski, przedstawiciel grona pedagogicznego.