OFERTA
PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
w MALBORKU
na rok szkolny 2020/2021
DIAGNOZA CZYNNIKÓW CHRONIĄCYCH I CZYNNIKÓW RYZYKA
PROCEDURY POSTĘPOWANIA W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZA (adresy i telefony)
PEDAGOG
mgr Ewa Górska
poniedziałek
7.50 – 9.50
10.35 – 11.35
wtorek
7.50 – 12.50
środa
7.50 – 9.50
czwartek
7.50 – 12.55
13.40 – 14.35
Szkolna Skrzynka Zaufania
Przy wejściu do szkoły (duży budynek) znajduje się „skrzynka zaufania”, za pośrednictwem której każdy uczeń/rodzic/opiekun może zgłaszać sformułowane pisemnie wnioski, uwagi i propozycje.
„Skrzynka zaufania” zapewnia dyskrecję w sprawach osobistych, jak również daje możliwość przedyskutowania uczniowskich problemów i propozycji z dyrekcją i pracownikami szkoły. Osobą odpowiedzialną za funkcjonowanie „skrzynki zaufania” jest psycholog i pedagog szkolny, którzy oceniają wagę i rodzaj informacji, a następnie zdają relacje dyrekcji szkoły i w porozumieniu z nią planują dalsze działania.
Do „skrzynki zaufania” dzieci i młodzież z naszej szkoły mogą wrzucać:
- listy dotyczące wszystkiego, czego nie lubią, czego się obawiają, co ich niepokoi, co chcieliby zmienić, co ich denerwuje, o czym boją się powiedzieć wprost: o kolegach, nauczycielach, o sobie,
- swoje pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły i działalności szkolnych organizacji
- swoje podziękowania i inne ciepłe słowa dla członków społeczności szkolnej.
Dzięki tej skrzynce uczniowie/rodzice/opiekunowie mają możliwość podzielić się informacjami o problemach naszej szkoły, swojej klasy czy też swoich rówieśników, o których dorośli często nie mają pojęcia. W ten sposób dajemy szansę udzielenia pomocy wielu osobom, które doznają krzywdy, a które nie potrafią lub nie wiedzą, do kogo zwrócić się po pomoc. Dzięki listom i sygnałom wrzucanym do skrzynki możliwe jest reagowanie przez „dorosłych” w sytuacjach kryzysowych, w celu zapewnienia uczniom niezbędnej pomocy i wsparcia. Funkcjonowanie skrzynki zakłada współpracę specjalistów i nauczycieli zatrudnionych w szkole oraz współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami.
Skrzynka stwarza nam wszystkim perspektywę na to, by w naszej szkole wszyscy czuli się bezpiecznie, by atmosfera w niej panująca służyła nauce i prawidłowemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Ponadto inicjatywność uczniów można wykorzystać w sposób korzystny dla rozwoju każdego ucznia i szkoły.
Dzięki skrzynce zaufania uczniowie mogą otrzymać pomoc ze strony dyrekcji szkoły, pedagoga ,nauczycieli, wychowawców i psychologa, w zależności od rodzaju zgłoszonej sprawy.